Aan de balie van een bedrijf of andere organisatie en wil je leren hoe je dit het beste kunt doen? Kies dan voor onze opleiding telefoniste/receptioniste. De vaardigheden die je hiervoor nodig hebt, leer je bij ons door het uitvoeren van praktijkopdrachten. Daarnaast leren we jou welke backofficewerkzaamheden tegenwoordig tot je takenpakket horen. Al met al een interessante en leuke opleiding die je zeker gevolgd moet hebben.
Basiskennis Nederlands Basis Bedrijfscorrespondentie Front- en backofficewerkzaamheden
Basisgrammatica, spelling en stijl om eenvoudige correspondentie te kunnen afhandelen
Basisregels om zelfstandig eenvoudige correspondentie (mail, memo, informatie vragen en geven, Bestellen, betalingsverkeer) af te handelen.
Het communicatietraject (bedrijfsgericht denken en handelen); klantvriendelijk en servicegericht telefoneren; omgaan met klachten en agressie; lichaamstaal en stemgebruik; bezoekers ontvangen en registreren (etiquette/omgangsvormen); reserveringen (Outlook Agendabeheer); inkomende en uitgaande post (o.a. leveringen registreren); organisatie en administratie (o.a. informatie verzamelen en verwerken); archiveren.
Voor deze opleiding is geen specifieke vooropleiding nodig; el moet je de Nederlandse taal goed verstaan, schrijven en spreken.
Voor het behalen van een erkend diploma wordt de opleiding telefoniste/receptioniste op onze leslocatie in Borne onafhankelijk geëxamineerd door IVIO Examenbureau. Per module moet het eindcijfer minimaal een 5,5 zijn om een overall diploma te behalen.
Kosten voor een eventueel herexamen bedragen € 60,00 (exclusief btw) per module.
Administratief medewerker
Financial Assistant
Secretaresse